Canadian Red Cross Health Equipment Loan Program / 加拿大红十字会免费医疗设备

If you live in Canada like me, you can rent free medical equipment from the Canadian Red Cross. You can borrow the items short-term for 3 to 6 months. The Red Cross runs a Health Equipment Loan Program (HELP) for individuals dealing with illness or injury. 

In my case, for example, I needed a wheelchair. You have to get your doctor to sign off on a Red Cross referral form, and fax it over to the closest Red Cross location near you. If your doctor doesn't fax it for you, you can fax it for free online via FaxZero. Locations and referral forms can be found on this Red Cross page. If your nearest Red Cross location doesn't have the medical item you need, you can fax to other locations and see which places have the item that you need.

This is how I'm getting my wheelchair instead of constantly paying to rent it. I was about to drop $400 to buy a wheelchair this week, and probably only need it for the next 6 months. I didn't know I could get it for free for 3 to 6 months! I don't know why my doctors didn't tell me this, but maybe they didn't know either. It was a family friend who told me this week. I'll also be renting a free bath assisting seat too for showering, since my bladder starts to hurt if I stand longer than 15 minutes. I've been using an IKEA stool to sit on while I shower for the past 2.5 months, haha.

For anyone who needs medical equipment to live safely at home, the Red Cross provides aids such as:
• Wheelchairs
Walkers
Bath seats and benches
Commodes and toilet seats
Crutches and canes
Bed handles
Other durable medical equipment

Visit the Red Cross website for full details.


如果您像我一样住在加拿大,您可以从加拿大红十字会租用免费医疗设备。您可以短期借用3到6个月的物品。红十字会为处理疾病或伤害的个人提供健康设备贷款计划。 例如,就我而言,我需要一个轮椅。您必须让医生在红十字会推荐表格上签名,并将其传真至您附近最近的红十字会地点。如果您的医生没有为您传真,您可以通过FaxZero在线免费传真。可以在此红十字会页面上找到位置和推荐表格。如果您最近的红十字会地点没有您需要的医疗项目,您可以传真到其他地点,看看哪些地方有您需要的物品。

这就是我如何坐轮椅而不是经常付钱租用它。本周我本打算花400美元购买轮椅,可能在接下来的6个月内只需要它。我发现我可以免费租用3至6个月!我不知道为什么我的医生没有告诉我这个,也许他们不知道。这个星期告诉我的是一位家庭朋友。我也将租用一个免费洗浴辅助座椅进行淋浴,因为如果我站立的时间超过15分钟,我的膀胱会开始受伤。哈哈,过去2.5个月我一直在使用宜家凳子坐下来。

对于需要医疗设备在家安全居住的人,红十字会提供以下辅助工具:
•轮椅
•步行者
•沐浴座椅和长凳
•通勤和马桶座
•拐杖和拐杖
•床头把手
•其他耐用的医疗设备

访问红十字会网站了解详情